3D сканування в археології. Особистий досвід, обладнання та інші

32936566

Привіт. Я студент 4-го курсу Іркутського державного технічного університету (ISTU) кафедри автоматизованих систем.
З Я давно займався історією та археологією, а в 2012 році почав займатися саморобним 3D сканером, який випадково бачив режисером ІРСТУ Технопарку, завдяки йому я був в лабораторії археології, палеоекології та життєвих систем народів Північної Азії ІРСТУ (далі – «лабораторія»). А через кілька місяців після того, як я прийшов до лабораторії, перший 3D-сканер, NextEngine, був привезений в канадські археологи з Університету Альберти. Результати сканування, опис інших сканерів, польовий досвід використання обладнання та інших
УВАГА! Шпилери можуть мати багато великих фото.
Всі моделі можна переглянути будь-яким редактором 3D або програмою MeshLab.

Наступна статтяEngine
По суті, з NextEngine розпочалася робота над скануванням археологічних матеріалів.
Збірка та документація NextEngine

Технічні характеристики NextEngine можна знайти тут.

Перший об'єкт, який я сканував на цьому обладнанні, був досить незахищений череп. Враховуючи те, що як це таке, не було розуміння того, як сканування об'єкта і ця робота мала близько місяця, щоб зробити вільний час від навчання.
Варто відзначити, що програмне забезпечення, що поставляється з сканером, вилетіти з невідомих причин і результати не збережені. У цьому випадку ви повинні почати з попереднього збереженого варіанту.

Фотографії процесу сканування черепа на NextEngine

Ми також використовували цей сканер під час викопок на Окошківському похованні в Придніпровському краї, поблизу міста Краснокаменськ.

З тих пір не існує особливих умов у полі, скелет у могильній ямці сканував вночі, перемістивши сканер над похованням. Час сканування становить близько 2 годин. Оскільки сканер не містить вбудованого акумулятора, потужність була надана бензиновим генератором.

Процес сканування скелета вночі

р.